Gratis Amsterdam

De vieze hippie is terug in Nederland! Gisteravond rozig aangekomen keek ik rond op internet: ik wil weer naar de Stadsschouwburg; Toomler; en een Cineville-pas; zit er eigenlijk een goede yogastudio in Amsterdam; en oh, ze verkopen nu vegan tonijnsalade bij de Bagels & Beans! – tot ik me bedacht dat ik werkloos ben.

In Amsterdam kun je fietsen, dat scheelt al heel wat vergeleken met Londen, en m’n vriend neemt af en toe groenten uit de tuin mee. Vanmiddag ga ik de markt in Geuzenveld bekijken voor goedkope groente, maar ik word toch een beetje sip van alle leuke dingen om me heen die ik niet kan doen.

Dat blijkt helemaal nergens voor nodig. Volg @freeamsterdam op Twitter voor goede tips over gratis uitjes. Zo heb ik al kaartjes geboekt voor het Nieuwe Lijsttrekkersdebat. Maar ook het UitBuro en de gemeente bieden allerlei tips. Zo kun je gratis televisie-opnamen van VARA programma’s bijwonen, of concerten beluisteren tijdens de Popronde.

Maar waar ik nog het meest naar uitzie is het West Beach Film Festival. Ze draaien o.a. Kiss Me, Psycho en Biutiful, gratis en voor niets, in de open lucht aan de Sloterplas. Een mooie gelegenheid voor anderen die Pluk de Nacht hebben gemist. Hebben jullie nog goede tips om gratis een stad (hoeft niet Amsterdam te zijn) te verkennen?

Magneetfestival

& als je wel wat te makken hebt: MAGNEET NATUURLIJK.

