Eat-In: gezellig samen Uit Eten

Vanmiddag is het zover! Mijn allereerste Eat-In.

Ik kan zelf ook niet geloven dat het zo lang heeft geduurd. Toen ik mijn vriend twee jaar geleden leerde kennen, nodigde hij me al uit voor een Eat-In. Ik kende hem nauwelijks, de mensen die gingen ook niet, en toen ik hoorde dat ik mijn eigen eten mee moest nemen haakte ik helemaal af. Wat is het nut van ‘uit eten gaan’ als je zelf het werk moet doen?

Inmiddels zijn we twee jaar verder. Ik zou nog steeds niet zeggen dat ik van koken houd, maar ik vind het geen martelgang meer. Maar wat ik vooral leuk vind: lekker samen van nieuwe creaties genieten. De Eat-In werkt precies zo: iedereen neemt z’n eigen bordje zelfgemaakt eten mee, en dat deel & eet je samen.

En vandaag is de Eat-In in de schooltuin van YFM. Zo leuk, om met dit mooie weer samen met een grote groep mensen in een moestuin te eten.

Ik ben op dit moment bezig een veganistische stuffed marrow te maken, met een onbeproefd recept, dus ik hoop maar dat het er eetbaar uit komt… Wens me succes, en als je tijd hebt: kom vooral langs vanmiddag!

Je hoeft helemaal niet goed te kunnen koken, maar er moet wel liefde in je bijdrage zitten. Op die manier kun je elkaar niet alleen blij maken met een lekkere portie eten.

