Jokers Plakken, Boeren Pakken

Ja hoi, even heel kort nieuws van de YFM, want die zijn weer lekker bezig. Je hebt misschien wel gehoord dat de AH dit jaar meer groeit dan verwacht, en daarom ineens 2% korting bij z’n leveranciers afdwingt?

Welnu, de Albert Heijn is onze leverancier, en wij kunnen dat geintje ook!

De YFM heeft in twee dagen een fantastische actie opgezet: Jokers plakken, Boeren pakken! De leveranciers die namelijk het hardst gepakt worden door deze nieuwe regeling zijn de familiebedrijven en agrarische sector: daar maakt die 2% het verschil tussen faillissement en succes.

En dat is, zoals de YFM heel mooi zegt: “Een actie van een marktpartij die teveel macht heeft. Maar wie hebben er nou echt de macht? De consument! Wij geven onszelf 2% korting.”

De stickers zijn hier te downloaden, mocht je ze zelf in een ander deel van het land willen gebruiken, maar het leukste is natuurlijk als je er vanavond ook bij bent: 18.45 op de Dam, tegenover het Paleis!

De Nederlandse inkoopmacht is zeer geconcentreerd: er zijn drie inkooporganisaties (AH, Bijeen – Jumbo/C1000, Superunie) die samen 87 procent aandeel in het supermarktkanaal hebben. Daarmee hebben ze een sterke positie om hun wil aan de markt op te leggen.

Een commentaar is op zijn plaats,” schrijft Foodlog,

en dat is precies wat we vanavond gaan doen: commentaar leveren.
Daarnaast belooft het een gezellige chaos te worden met bijna 150 deelnemers. Kom je ook?

Advertenties